30degrees

En snabbguide för att göra affärer med Kina

Digitaliseringen öppnar upp för nya marknader

november 29th, 2016

Digitaliseringen har pågått ett pågått under fler decennier nu och den påverkar människors liv och vardag allt mer. Det handlar om hur vi använder datorer och mobiltelefoner både privat och i yrkeslivet. Allt fler offentliga tjänster blir digitala och människor ägnar mer och mer tid åt digitala nöjen. Detta påverkar också marknaden, som ser att det finns pengar att tjäna inom området. Att synas på internet har blivit en självklarhet för de flesta företag, och att göra reklam för sin verksamhet och sina produkter eller tjänster i sociala medier är lika självklart.

Digitaliseringen och möjligheterna att tjäna pengar

Det finns massor av sätt som företag kan tjäna pengar på i en digital värld. Ett av dessa är att utveckla intelligenta Hand scanning a booktjänster som hjälper människor i deras vardag. Ett annat sätt är att skapa digitala nöjen, som till exempel datorspel eller mobilspel. Förutom dessa digitala skapelser går det också att tjäna pengar med hjälp av digitala verktyg även om man verkar i en mer traditionell bransch. en enorm marknad öppnar upp sig i digitaliseringens spår och det gäller att följa med sin tid för att inte hamna efter. De mest relevanta företagen vet hur de ska nyttja digitaliseringens möjligheter.

Digitalisering och marknadsföring

När allt fler människor ägnar sin tid åt digitala verktyg och internet blir det allt viktigare för företag att synas och märkas online. Att rankas högt hos sökmotorer som Google är grundläggande för att människor ska upptäcka företagens produkter och tjänster. Att lära sig hur man syns på nätet är en hel vetenskap och det finns konsultfirmor som specialiserat sig på just detta. Genom att skapa relevanta webbsidor med innehåll som är tydligt och tilltalande kan ett företag öka antalet besökare på sin webbplats och därmed öka sin omsättning. Det är också viktigt att ha en strategi för sin närvaro i sociala medier. Detta missar många företag.